Thursday, August 18, 2011

SIAPA PEDULI MV (Album Siapa Peduli?) Alyah, Mawi, Hafiz, Jay Jay, Mila, Syafinaz, Azhan.



MAPIM telah menerbitkan sebuah album berjudul 'Siapa Peduli?' yang dilancarkan pada 6 Ogos 2011. Penciptaan lagu istimewa ini dikenali album Siapa Peduli? diusahakan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) dengan kerjasama Zaira Aziz dan KuSham (penerbit eksekutif album) One Scream Studio, Sheikh Qalam Records Sdn Bhd dan Universal Music Malaysia selaku pengedar. Penghasilan album itu juga adalah bertujuan untuk mengumpul dana bagi pembinaan hospital kanak-kanak di Gaza. Album "Siapa Peduli boleh didapati di pasaran dengan harga RM25.90.

Album yang mengandungi 10 buah lagu ini menampilkan barisan artis ternama negara seperti Mawi, Alyah, Jay Jay, Mila, Syafinaz, Liza Hanim, Hafiz AF7, Azhan dan Kumpulan Putera. Turut dimuatkan, deklamasi sajak berjudul 'Anak-Anak Palestina' oleh Sasterwan Negara, Datuk A. Samad Said.
Antara lagu yang dimuat dalam album adalah Siapa Peduli? (ramai), Mimpi Gaza (Mawi), Deir Yassin Bercerita Pedih (Alyah), Illusi dan Fantasi (Hafiz), Di Malam Itu...Sabra Shatila (Jay Jay), Apa Lagi Yang Tinggal (Mila & Putera), Masjid Al Aqsa (Liza Hanim) dan Nakbah Tidak Akan Berulang Lagi (Azhan).

-Courtesy of Media

No comments:

Related Posts with Thumbnails