Tuesday, December 18, 2012

APM2012: Hafiz, Shila Amzah Unggul Kategori Terbaik!



SINGAPURA, 17 DIS 2012: Tidak seperti penganjuran sebelum ini, artis dari Malaysia nampaknya lebih banyak merangkul kategori anugerah terbaik dalam penganjuran malam kemuncak Anugerah Planet Muzik 2012 yang dianjurkan di The Max Pavillion @ Singapore Expo pada Sabtu lalu, berbanding artis dari Singapura yang kebanyakan meriah kemenangan menerusi kategori popular.

Malah,majlis anugerah yang menggabungkan penyanyi dan karyawan muzik serantau dari 3 negara iaitu Malaysia, Singapura dan Indonesia ini telah berjaya mengangkat juara Asian Wave 2012, Shila Amzah sebagai Artis Wanita Terbaik. Manakala, juara Mania, Hafiz pula dinobatkan sebagai Penyanyi Lelaki Terbaik.

Tidak ketinggalan, Ratu Jazz negara, Dato` Sheila Majid yang telah diberikan penghormatan untuk menerima Anugerah khas Planet Muzik. Artis tempatan terus unggul apabila Alyah dinobatkan sebagai pemenang Lagu Terbaik menerusi lagu Kisah Hati ciptaan Manusia Putih.

Sementara Awi Rafael yang mencipta nama di Malaysia berjaya membawa pulang kemenangan menerusi kategori Lagu Terbaik menerusi lagu Pulanglah.

Berikut adalah ucapan ringkas artis Malaysia sebaik saja diumumkan sebagai pemenang.


ARTIS WANITA TERBAIK- Shila Amzah
"Saya telah berusaha keras untuk sampai ke tahap ini. Semua anugerah yang saya terima adalah satu tanggungjawab besar pada diri saya. Semakin banyak anugerah yang diterima bermakna semakin besarlah tanggungjawab yang diberika kepada saya. Insya-Allah, selepas ini, saya akan berangkat ke Miami untuk World Music Awards."
 
Sheila Majid-ANUGERAH KHAS PLANET MUZIK
"Terima kasih kepada semua peminat. Saya rasa mungkin tidak dapat lakukan sendiri tanpa sokongan anda. Terima kasih kerana telah menyokong saya elama 27 tahun. Aku cinta padamu."
 
Hafiz-ARTIS LELAKI TERBAIK "Terima kasih dan Alhamdulillah. Syukur kerana saya diberikan kesihatan untuk melakukan kerjaya saya ini. Terima kasih kepada sahabat, keluarga dan peminat. Tanpa mereka saya tidak akan berada di pentas ini. Saya rasa tersentuh sangat dengan anugerah malam ini."
 
Alyah-LAGU TERBAIK
"Alhamdulillah. Saya terasa seperti mahu menangis malam ni. Terima kasih kepada mak yang selalu sokong dan kawan serta peminat saya. Ini anugerah pertama di APM. Selepas 12 tahun menjadi penyanyi, ini anugerah paling bermakna buat saya."

Read the rest of this article at : http://www.murai.com.my

No comments:

Related Posts with Thumbnails