Friday, January 24, 2014

Aku Pelat & Bahagiamu Deritaku Ada Potensi Jadi Juara AJL 28


Meneliti barisan finalis yang bakal berentap pada malam kemuncak Anugerah Juara Lagu ke-28 (AJL 28) pada 26 Januari ini, agak sukar untuk meramalkan siapakah yang bakal dinobatkan selaku juara bagi edisi kali ini. Mana tidaknya, saingan akhir AJL 28 menyaksikan pertarungan sengit kerana rata-rata yang bertanding, baik dari penggubah lagu, penulis lirik sehinggalah penyanyi, semuanya hebat-hebat belaka.

Malah, separuh dari finalis yang bertanding juga pernah memperoleh kemenangan di pentas AJL antaranya Hafiz yang berjaya merangkul Juara Lagu AJL 26 menerusi lagu ‘Awan Nano’. Profil perjalanan Hafiz di pentas AJL juga cukup membanggakan apabila memenangi tiga kali berturut-turut Vokal Terbaik menerusi lagu ‘Noktah Cinta’, ‘Awan Nano’ dan ‘Ku Akui’.

.....................

Apapun, tidak lengkap rasanya jika tidak diselitkan nama Hafiz dalam senarai ramalan pemenang AJL 28. Berbekalkan lagu ‘Bahagiamu Deritaku’ yang sememangnya tidak perlu dinafikan kehebatannya, lagu ini mempunyai peluang besar untuk bergelar juara kerana ia mempunyai kekuatan dari segenap penjuru.

Melodi dan lirik ciptaan pasangan suami isteri, LY dan Baiduri ini sangat indah, cukup untuk dijadikan ancaman buat finalis yang lain. Bakat nyanyian serta mutu vokal Hafiz dalam menyampaikan lagu-lagu berentak Balada juga tidak perlu disangkalkan lagi. Tidak mustahil juga Hafiz mampu mengekalkan gelaran Vokal Terbaik yang diperolehnya selama ini sekaligus merangkul gelaran Juara Lagu AJL 28.

For full article : http://www.gua.com.my

No comments:

Related Posts with Thumbnails