Thursday, February 25, 2010

Hafiz @ Pra-Kemuncak ABPBH, Palace of Golden Horses



Kak Engku, Shira Hos ABPBH 2009
23-Feb-2010 Oleh: Haswari Ali

KUALA LUMPUR, 24 FEB 2010: Dua pengacara wanita popular, Raja Azura dan Sharifah Shahira sekali diumumkan sebagai pengacara utama Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 (ABPBH 2009) yang akan diadakan secara gilang-gemilang di Arena of Stars, Genting Highlands pada 4 April ini.

Pengumumannya telah dibuat pada sidang media Majlis Pra-Kemuncak ABPBH 2009 di Hotel Palace of The Golden Horses, di sini petang tadi yang turut dihadiri barisan selebriti popular tempatan.

Pengarang Hiburan Berita Harian merangkap Pengerusi Jawatan Kuasa Pengelola ABPBH 2009, Hanizam Abdullah berkata,pemilihan mereka bertepatan sekali dalam membawa keceriaan suasana majlis yang dinanti-nantikan itu.

Belaiu berkata,kedua-dua pengacara itu pernah digabungkan pada malam kemuncak ABPBH 2007.Manakala Shahira juga pernah digandingkan bersama pelakon dan pengarah Adlin Aman Ramli pada anugerah yang sama tahun lalu.

"Kami di Berita Harian berpendapat, kemunculan semula Raja Azura sebagai pengacara utama ABPBH 2009 adalah bertepatan sekali, memandangkan dia sememangnya sudah sinonim dengan majlis penganugerahan ini sejak sekian lama.

"Sebelum ini Raja Azura pernah kami gandingkan bersama Anita Sarawak dan Fauziah Ahmad Daud atau Ogy. Begitu juga dengan Shahirah yang sudah beberapa kali menjadi pengacara majlis ini.

"Malah saya percaya, gandingan mereka dijangka akan menggamatkan lagi ABPBH 2009 dan membuatkan acara malam itu nanti lebih gempak serta tidak membosankan," katanya kepada portal hiburan murai.com.my.

Majlis telah disempurnakan dengan kehadiran barisan selebriti popular, pereka fesyen dan tidak ketinggalan Penolong Pengarang Kumpulan Berita Harian Sendirian Berhad, Mafa Ali dan juga Pengerusi Persatuan Akademi Industri Muzik Malaysia, Datuk Aziz Bakar.

Hanizam menambah , pemilihan kedua-dua pengacara program Gedik Santai itu dibuat berdasarkan begitu banyak permintaan peminat untuk melihat gandingan ceria mereka berdua, selain penelitian terperinci daripada penggiat seni hiburan tempatan.

Turut diumumkan pada majlis Pra-Kemuncak ABPBH 2009 itu, barisan 22 selebriti yang bakal menaiki pentas sebagai penyampai trofi serta 10 artis yang akan membuat persembahan.

Antara yang dijangka menyampaikan trofi ialah Datuk Redzuawan Ismail (Chef Wan), Azlina Aziz, Fauziah Latiff, Nora, Noralbaniah, Fauziah Ahmad Daud, Kak Yong, Watie, Ummi Nazeera, Scha Al-Yahya, David Teo dan Norliana Samsudin.

Manakala Adam, Stacy, Aril, Akim, Hafiz, Dafi, Alyah, Aril , Ainul Aishah, Azlan The Type Writer, Black, Jaclyn Victor, Wings, Rabbani, Faizal Tahir, Bunkface, One Nation Emcee dan Diana Danielle adalah antara artris yang akan membuat persembahan pada malam itu.

Source : www.murai.com.my

No comments:

Related Posts with Thumbnails