Wednesday, August 4, 2010

40 Selebriti Sertai Yok Sahur 3@Murai


Foto oleh Mazlan Photography


KUALA LUMPUR, 4 OGOS 2010: Sekali lagi umat Islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadan yang penuh keberkatan serta hari lebaran yang cukup dinanti-nantikan. Serentak itu, portal hiburan murai.com.my sekali lagi akan menganjurkan program R&R 2010 serta Yok Sahur 3 bersama Maggi.

R&R 2010 dan Yok Sahur 3 bersama Maggi adalah penganjuran yang diadakan buat kali ketiga yang mana ia akan melibatkan 40 selebriti tempatan dalam menjayakan aktiviti bersahur bersama anak-anak yatim di 3 lokasi rumah kebajikan yang terpilih.

Lokasi rumah kebajikan terbabit adalah Rumah Silaturrahim Nurul Qana'ah, Batu Caves, Selangor pada 13 Ogos 2010, Rumah Anak-Anak Yatim Dan Saudara Baru Shifa' di Setapak, Kuala Lumpur (20 Ogos 2010) serta Asrama Darul Falah atau ASDAF di Bukit Persekutuan, Kuala Lumpur (27 Ogos 2010).

Acara selebriti bersahur bersama anak-anak yatim ini bakal dimulakan dari jam 12 tengah malam hingga jam 4.30 pagi.

Antara selebriti yang bakal menjayakan acara Yok Sahur 3 ini adalah Lisa Surihani, Alyah, Kamal Adli, Intan Ladyana, Shahir, Adira, Hafiz, Amylea, Dafi, Syed Ali, Farawahida, Wana, Mila, Azwan Ali, Ifa Raziah, Along Raja Lawak, Zila Seeron, Izwan Pilus, Fazli Zainal, Kat Mentor, Zoey, Shila OIAM, Fizow, Sabhi Sadhi, Isma dan Zul, Heliza, Farish Aziz dan Sofaz.

Ketua Editor murai.com.my, Ellyna Ali berkata, setelah menganjurkan R&R dan Yok Sahur selama 2 tahun berturut-turut, program ini telah berjaya menjadi sebuah jenama yang cukup dikenali dengan portal murai.com.my.

"Apatah lagi dengan kemunculan Maggi yang akan menjadi penaja utama R&R 2010 khususnya Yok Sahur 3. Pada asalnya, Yok Sahur hanyalah dilakukan secara kecil-kecilan untuk memenuhi isi kandungan murai.com.my tentang hal-hal yang berkaitan dengan selebriti di waktu bulan Ramadan serta menjelangnya Syawal.

"Namun di atas permintaan serta sambutan yang menggalakkan, ia telah menjadi sebuah program yang wajib diadakan pada setiap tahun terutama sekali menjelangnya Ramadan.

"Menariknya, Yok Sahur kerana ia adalah sebuah program berbentuk CSR (Corporate Social Responsibility) yang mengajak golongan selebriti untuk menjayakan aktiviti amal dengan bersahur bersama anak-anak yatim di beberapa lokasi di rumah kebajikan yang terpilih.

"Selain bersahur, mereka akan turut meluangkan masa untuk menghiburkan anak-anak yatim ini dengan menyanyi, bercerita atau bermain beberapa aktiviti permainan yang menyeronokkan," katanya sewaktu ditemui di sidang media R&R 2010 & Yok Sahur 3 bersama Maggi di Hotel Marriott, Putrajaya, tengahari tadi.

Menurut Ellyna lagi, penglibatan golongan selebriti dalam program R&R 2010 & Yok Sahur 3 bersama Maggi ini juga cukup menggalakkan.

"Sejak dari Yok Sahur tahun lepas lagi, ramai tertunggu-tunggu acara Yok Sahur 3 serta tidak sabar-sabar untuk menjayakan program ini. Ada juga artis yang turut menghulurkan sumbangan berbentuk material, makanan serta duit raya kepada anak-anak yang kurang bernasib baik ini. Malah, pihak kami juga turut membantu untuk membuat kutipan dana untuk disalurkan kepada rumah kebajikan ini.

"Malah, kami juga turut mengalu-alukan pihak tertentu yang mahu memberikan sumbangan berbentuk keperluan asas seperti beras, biskut, milo, minyak masak, sabun mandi, sabun, baju, kasut raya, keperluan harian sekolah, tilam dan sebagainya," jelasnya lagi.

Penganjuran R&R 2010 serta Yok Sahur 3 bersama Maggi akan diadakan dengan bermakna serta meriah lagi dengan kehadiran Gala TV Astro Awani sebagai penyiar rasmi yang telah bersama dengan acara program ini sejak dari musim kedua lagi.

Menambahkan kemeriahan apabila Astro@15 akan turut serta pada acara Yok Sahur edisi yang ketiga ini dengan mewujudkan Yok Sahur 3 sebagai sebuah program TV yang dihoskan oleh Ajieb. nBegitu juga dengan komitmen radio Sinar yang akan mengendalikan segmen Perantau R&R.

Portal murai.com.my juga berbesar hati apabila Marriott Putrajaya sanggup tampil sebagai hotel rasmi untuk program R&R 2010. Yok Sahur 3 yang menjadi sebahagian daripada segmen di dalam R&R 2010 ini akan diakhir dengan acara rumah terbuka raya murai.com.my, Syoknya Lebaran Murai yang akan ditaja sepenuhnya oleh Hotel Marriott Putrajaya. Ia akan berlangsung pada 1 Oktober 2010.

Syoknya Lebaran Murai diadakan untuk meraikan golongan anak-anak yatim dari tiga buah rumah kebajikan yang terpilih dalam acara Yok Sahur 3 bersama selebriti-selebriti yang terbabit.

....

YOK SAHUR@15:

Disiarkan setiap Khamis jam 9.00 pm-9.30pm di Astro saluran 109

LOKASI:

EDISI PERTAMA: 13 Ogos 2010 (Jumaat)
Masa: 11.30 malam hingga 4.30 pagi.
RUMAH SILATURRAHIM NURUL QANA'AH, Taman Batu, Batu Caves.

EDISI KEDUA: 20 Ogos 2010 (Jumaat)
Masa: 11. 30 malam hingga 4.30 pagi am
RUMAH ANAK-ANAK YATIM DAN SAUDARA BARU SHIFA'
No. 5, Lorong Bunga Cina, Taman P. Ramlee, Setapak, 53000 Kuala Lumpur

EDISI KETIGA: 27 Ogos 2010 (Jumaat)
Masa: 11.30 malam hingga 4.30 pagi.
ASRAMA DARUL FALAH (ASDAF)
Bukit Persekutuan, Kuala Lumpur

Source : www.murai.com.my

No comments:

Related Posts with Thumbnails