Wednesday, August 18, 2010

HotFM RadiOpera: Macam2 Cinta (Watak)



Watak-watak:

Aishah: Pelajar yang pemalu tetapi bertukar watak apabila berkawan dengan Zizie dan Anne. Aishah merasakan impiannya untuk menjadi penyanyi terpaksa dikorbankan demi pelajarannya.  Namun, bertemu dengan Ustazah Fara mengubah kembali Aishah.


Fara: Ustazah yang mengajar di kolej tempat mereka belajar.  Ustazah Fara mengetahui yang adiknya menaruh hati terhadap Aishah.  Dia juga ingin mengubah Aishah supaya kembali belajar dan pada masa yang sama boleh mengejar cita-citanya.


Anne: Pelajar yang bijak tetapi terperangkap dalam kemiskinan.  Tujuan asal menyanyi di kelab malam adalah untuk menampung pembelajarannya tetapi keseronokan mendapat wang lebih membuatkan beliau lupa tujuan asalnya.


Zizie: Seorang gadis yang terumbang ambing akibat penceraian keluarga dan mencari jalan keluar untuk berhibur.  Bertemu dengan teman lelakinya, Ikhwan yang sentiasa mengikut apa saja kemahuannya menyebabkan Zizie menjadi lebih liar dan tidak menentu.


Hafiz: Abang kepada Aishah yang bercita-cita menjadi penyanyi.  Tetapi cita-citanya terpaksa dipendam memandangkan ruang untuk menjadi penyanyi di tempat asal tidak banyak.  Hafiz sangat mengambil berat tentang adiknya.  Dan ketika mencari adiknya di Kuala Lumpur, Hafiz bertemu dengan komposer muda yang membolehkan cita-citanya tercapai.


Ikhwan: Watak pelajar lelaki yang sangat mencintai Zizie.  Apa jua karenah Zizie diikuti kerana sifat sayang yang sangat menebal.  Kasih sayang Ikhwan juga antara menyebab mengapa Zizie akhirnya sedar bahawa keruntuhan rumahtangga ibubapanya tidak ada kena mengena dengan rasa cintanya pada seorang lelaki seperti Ikhwan.


Zahid: Seorang komposer muda yang sedang mencipta nama.  Zahid masih belum bertemu dengan penyanyi yang mampu menyanyikan lagu ciptaannya dengan sempurna sehinggalah beliau bertemu dengan Hafiz.


AG: Adik kepada Ustazah Fara yang juga merupakan rakan sekelas kepada Aishah.  Mula jatuh hati kepada Aishah tetapi kecewa melihat kepada perubahan pada Aishah.  Beliau berjaya memujuk kakaknya untuk membantu Aishah.


Leya: Watak ibu kepada Aishah dan Hafiz.


Tini: Watak pengetua kolej.


Watak tambahan:
Tauke Kelab Malam
Rakan sekolej

Untuk mendengar ulangan radiopera ini, anda boleh ke: http://www.hotfm.com.my/ads/hotfm_radiopera/

No comments:

Related Posts with Thumbnails